Szkoła Podstawowa nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach

Szkoła Podstawowa nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach

Nasz facebook 

godlo_polski
05-091 Ząbki ul. Piłsudskiego 35
Tel: (22) 781-61-93
e-mail: sekretariat@sp1zabki.pl

Projekt systemowy „Indywidualizacja sposobem na rozwój”

 

Celem projektu realizowanego w Szkole Podstawowej nr 1 im. Generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach jest wsparcie indywidualnegorozwoju uczniów  klas I–III dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych oraz ich możliwości psychofizycznych.

 

Realizacja projektu  zapewni każdemu uczniowi klas I- III bogatą ofertę zajęć dodatkowych zgodną z jego indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Tego typu działania pomogą w realizacji celów wynikających z wymagań nowej podstawy programowej, która zakłada indywidualizację procesu nauczania stosownie do potrzeb i możliwości każdego ucznia. Zwiększy się również stopień i zakres wykorzystania w szkole aktywizujących metod nauczania, motywujących dzieci do czynnego udziału w zajęciach. Podczas realizacji projektu zostanie nawiązana ścisła współpraca z rodzicami dzieci, które zostaną objęte wsparciem. Ponadto, rodzice będą zaangażowani w mierzenie efektów prowadzonych działań projektowych.

 

Przed przystąpieniem do projektu, wśród nauczycieli, rodziców oraz innych osób mających kontakt z uczniami klas I-III, przeprowadzono szereg wywiadów i obserwacji, dzięki czemu zdiagnozowano różnorakie problemy i potrzeby dzieci. Następnie wybrano rodzaje zajęć, które niezbędne są do poprawy jakości życia i kształcenia największej liczby uczniów i uczennic.

 

W ten sposób wyłoniono grupę dzieci, która najpilniej potrzebuje pomocy i wybrano następujące rodzaje zajęć:

a)  zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją,

b)  zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,

c)  gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,

d)  zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,

e)  zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,

f)  zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla uczniów szczególnie uzdolnionych

g)  zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów i uczennic szczególnie uzdolnionych artystycznie  (plastyczne, teatralne, taneczne );

h) kinezjologia edukacyjna

i) język angielski.

 

W ramach projektu szkoła została dodatkowo wyposażona w innowacyjne środki dydaktyczne, które ułatwią realizację programów i zapewnią atrakcyjność zajęć dla dzieci. Wśród zakupionych pomocy są: tablica multimedialna, projektor, różne gry doskonalące analizę i koordynację wzrokowo – ruchową oraz ułatwiające pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu (klocki matematyczne, logiczne układanki, bryły objętościowe, wagi, działania matematyczne itp.). Zakupiono również przybory ułatwiające i wspomagające eliminowanie wad postawy u uczniów (zestaw gimnastyczny, piłki skaczące i inne). Ponadto z uwagi na zainteresowania uczniów i uczennic otaczającym środowiskiem przyrodniczym zakupione zostały środki i materiały dydaktyczne rozwijające uzdolnienia przyrodnicze i służące dokładniejszemu poznaniu środowiska (mikroskopy, lupy, stacje pogody, itp.)

 

Zajęcia prowadzone będą na podstawie autorskich programów opracowanych przez nauczycieli specjalistów, które uwzględniają potrzeby zdiagnozowanych uczniów. Podczas zajęć nauczyciele wykorzystają odpowiednio dobrane metody i formy pracy oraz nowoczesne pomoce dydaktyczne.