Szkoła Podstawowa nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach

Szkoła Podstawowa nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach

Nasz facebook 

godlo_polski
05-091 Ząbki ul. Piłsudskiego 35
Tel: (22) 781-61-93
e-mail: sekretariat@sp1zabki.pl

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://sp1zabki.szkolnastrona.pl/.

Data publikacji strony internetowej: 2015-09-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-09-01.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych

- szkolna strona nie oferuje modułu "formularza kontaktowego"

- zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-02.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Szuligowska, e-mail: kierownik@sp1zabki.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22-781-61-93 wew.409. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek Szkoły Podstawowej nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach przy ul. Piłsudskiego 35 składa się z 4 skrzydeł A,B,C,D.

Skrzydło A składa się z trzech kondygnacji. Na parterze jest główne wejście do budynku szkoły. Przy wejściu po lewej stronie jest portiernia, do której należy zgłosić się po wejściu do szkoły. W pozostałej części znajduje się szatnia dla uczniów.  Na pierwszym piętrze jest sekretariat szkoły z gabinetem dyrektora i gabinetem wicedyrektorów, świetlice i mała sala gimnastyczna. Na drugim piętrze znajduje się pokój nauczycielski i biblioteka. Na wszystkich kondygnacjach dostępne są toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Skrzydło to posiada windę, która znajduje się w świetle klatki schodowej i przystosowana jest do przewozu osób z niepełnosprawnościami, można nią dostać się na każdą kondygnację.

Skrzydło B składa się z trzech kondygnacji. Na parterze znajduje się stołówka szkolna i kuchnia. Na pierwszym piętrze są pokoje administracji i sale lekcyjne. Na drugim piętrze znajdują się sale lekcyjne. Na każde piętro skrzydła B, osoby które mają niesprawność ruchową mogą dostać się za pomocą windy znajdującej się w skrzydle A.

Skrzydło C składa się z dwóch kondygnacji. Na parterze znajduje się dodatkowe wejście do tego skrzydła z podjazdem dla wózków. Przy wejściu jest łazienka dla osób z niepełnosprawnościami. W skrzydle C na parterze znajduje się gabinet logopedy, reedukatora i sala integracji sensorycznej. W skrzydle C między kondygnacjami występują schody dlatego osobie z  niepełnosprawnością ruchową musi pomóc inna osoba do przemieszczania się między kondygnacjami.

Skrzydło D składa się z dwóch kondygnacji. Na parterze jest duża sala gimnastyczna na którą osoby z niepełnosprawnością ruchową dostaną się z szatni skrzydła A lub bezpośrednio z placu zabaw na dworze. Na parterze są szatnie chłopców i dziewcząt, gabinet pedagoga, psychologa do których prowadzą dodatkowe drzwi z podwórka. Na pierwszym piętrze jest gabinet pielęgniarki. Pomiędzy kondygnacjami w tym skrzydle występują schody, dlatego osobie z  niepełnosprawnością ruchową musi pomóc inna osoba do przemieszczania się miedzy kondygnacjami.

Wszystkie skrzydła A,B,C,D w szkole połączone są ze sobą schodami.

Do budynku Szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem /asystującym.

Na terenie szkoły znajduje się parking dla pracowników z dwoma miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Do dyspozycji szkoły jest również ogólnodostępny parking przy szkole z trzema miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.

Informacje dodatkowe

Aktualnie trwają prace nad zwiększeniem możliwości dostosowania placówki do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w zakresie architektonicznym i informacyjno-komunikacyjnym.