„ODCZAROWANE” DYKTANDO
Czy pisanie dyktanda może zmęczyć nie tylko umysłowo?
Oczywiście!
Przekonali się o tym uczniowie klasy 5b i 5c podczas bieganego dyktanda.. Jest to aktywizujące, angażujące, wymagające czytania ze zrozumieniem, prawidłowej wymowy, spostrzegawczości i czujności ortograficznej zadanie. Przy czym dostarcza mnóstwa pozytywnej energii i radości! Zasady bieganego dyktanda są proste. Uczniowie zostali podzieleni w pary, jedna osoba pełniła funkcje biegacza (musiała podbiec do tekstu dyktanda, które było rozwieszone w różnych miejscach i jak najwięcej zapamiętać), a druga – pisarza (zapisywała to, co usłyszała od kolegi). Oczywiście po pewnym czasie zamieniano się rolami.
Taka metoda powtórzenia treści ortograficznych podoba się uczniom, a w ten sposób dyktando zostało „odczarowane”.
A.Kołakowska