KAŻDY INNY - WSZYSCY RÓWNI
W związku z tym, iż 16 listopada, 21 listopada, 3 grudnia to kolejno: Dzień Tolerancji, Dzień Życzliwości oraz Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami, w naszej szkole przez ten cały okres, szczególnie skupialiśmy się na kształtowaniu postaw życzliwości, szacunku i empatii.
Na godzinach wychowawczych poruszane były tematy dotyczące tolerancji i życzliwości związanej ze współczuciem odczuwanym wobec innych. W swoich klasach dzieci stworzyły „Skrzynki Życzliwości”, do których mogły wrzucać listy i pozdrowienia do kolegi, koleżanki z klasy. 21 listopada podczas przerw uczniowie mogli zrobić sobie zdjęcie w „Życzliwej fotobudce”. Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami uczniowie obejrzeli prezentację przybliżająca, czym jest niepełnosprawność, jakie są jej rodzaje, jakie postawy powinniśmy wykazywać, wobec tych osób oraz o korzyściach płynących z integracji osób z niepełnosprawnością. Jako uzupełnienie prezentacji na godzinach wychowawczych dzieci wzięły udział w zabawach, których celem było, choć w mały stopniu przybliżenie, z jakimi trudnościami na co dzień spotykają się osoby niepełnosprawne. Na koniec tygodnia uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę w quizie podsumowującym obchody tych szczególnych dni.
Nauczyciele wspomagający