Szkoła Podstawowa nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach

Tel: (22) 781-61-93
e-mail: sekretariat@sp1zabki.pl

Wycieczka klas 4e i 5c do Torunia

Na tydzień przed zakończeniem roku szkolnego, klasa 4e i 5c pojechały na wycieczkę do Torunia.

Pierwszym punktem naszego wyjazdu był spacer starówką, gdzie mogliśmy kupić pamiątki i pójść na lody. Pogoda nam dopisała, dzięki czemu to zwiedzanie było o wiele przyjemniejsze.

Następnie udaliśmy się do Planetarium, do Bazy Mars #17. Mogliśmy wcielić się tam w członków załogi, która wykonuje określone czynności, m.in.: ustalanie odpowiedniej diety niezbędnej do przeżycia poza Ziemią, usuwanie drobnych awarii, odpowiednie gospodarowanie energią. Po tak intensywnej akcji musieliśmy się pożywić, dlatego też wybraliśmy się na obiad.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie toruńskiego Starego Miasta z Panią Przewodnik. Zobaczyliśmy: Rynek Staromiejski, ratusz, Dwór Artusa, pomnik Mikołaja Kopernika, fontannę znaną z legendy o flisaku i żabkach, rodzinny dom astronoma (z zewnątrz), fragmenty murów miejskich z basztami m. in. Krzywą Wieżą i bramami: Mostową, Żeglarską, Klasztorną, Katedra Świętojańska.
Na sam koniec własnoręcznie wypiekaliśmy pierniki metodą o 500-letniej tradycji. Niestety te pierniczki nie są jadalne, ale posłużą nam jako piękna dekoracja! Jadalne pierniki mogliśmy sobie kupić- i tego też nie odmówiliśmy.

Mimo całego dnia wrażeń, wcale nie byliśmy zmęczeni i w drodze powrotnej do Ząbek śpiewom nie było końca. Wszyscy wróciliśmy w doskonałych humorach i oficjalnie zakończyliśmy wyjazdy w tym roku szkolnym. Z niecierpliwością czekamy na wycieczki w kolejnym roku szkolnym i mamy nadzieję, że będą równie udane jak dotychczas. A tymczasem życzymy wszystkim bezpiecznych i udanych wakacji!