Szkoła Podstawowa nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach

Tel: (22) 781-61-93
e-mail: sekretariat@sp1zabki.pl

WYCIECZKA DO „MAŁEGO RZYMU” KLASY 2B i 3F

W czwartek, 30 września, klasy 2b i 3f udały się do Sandomierza, który nazywany jest Małym Rzymem, bo podobnie jak stolica Włoch wybudowany został na siedmiu wzgórzach. Zwiedzaliśmy to historyczne miasto spacerując po jego malowniczych uliczkach, oglądaliśmy zabytkowe budowle i poznawaliśmy interesujące miejsca związane z jego dziejami. Z zaciekawieniem słuchaliśmy niezwykłych opowieści, które przygotował dla nas pan przewodnik. Jednym z ważniejszych punktów zwiedzania było przejście podziemną trasą turystyczną. Składa się ona z 34 połączonych ze sobą pomieszczeń, które położone są na głębokości od 4 do 12 metrów pod powierzchnią ziemi. Wielką atrakcją był dla nas również rejs statkiem po Wiśle, który dostarczył wielu emocji i niezapomnianych widoków. Z wieży Bramy Opatowskiej mogliśmy podziwiać okoliczną panoramę, a w Zbrojowni czekała nas niespodzianka – historyczne stroje. Dziewczynki mogły założyć epokowe suknie, w których wyglądały jak prawdziwe dworskie damy. Chłopcy natomiast, ubrani w zbroje, mogli poczuć się jak nieustraszeni rycerze. Bardzo się cieszymy, że uczestniczyliśmy w tak niecodziennej lekcji historii połączonej jednocześnie ze świetną zabawą. Nasz wyjazd zakończyliśmy obfitym obiadem w jednej z sandomierskich restauracji. Cała wycieczka była bardzo udana i pełna atrakcji mimo, że jesienna pogoda momentami próbowała spłatać mam figla i polewała nas deszczem. Wszyscy nie możemy się już doczekać naszych kolejnych wyjazdowych przygód, które z radością planujemy…