Szkoła Podstawowa nr 1 im. generała Franciszka Kleeberga w Ząbkach

Tel: (22) 781-61-93
e-mail: sekretariat@sp1zabki.pl

Zwiedzamy Łódź! - wycieczka klas 4a i 4e

W czwartek, 18 maja, klasy 4a i 4e wybrały się na wycieczkę do Łodzi.

Pierwszym punktem naszej podróży było Orientarium. Zobaczyliśmy wiele gatunków zwierząt, które w naturalnym środowisku są zagrożone wyginięciem. Najbardziej podobały nam się kapibary, słonie, rekiny i pingwiny, choć zwierząt było mnóstwo i wybór był naprawdę bardzo trudny! W Zoo było dużo miejsca do zabawy- był bardzo fajny plac zabaw i dmuchana zjeżdżalnia. Dobrze, że deszcz przestał padać, dzięki czemu nasza wycieczka była bardzo udana i mogliśmy spędzać czas na świeżym powietrzu.

Po wizycie w Zoo, spotkaliśmy się z naszą Panią Przewodnik, z którą wyruszyliśmy autokarem (oczywiście z naszymi Paniami też!) zwiedzać miasto. Czy wiedzieliście, że Łódź jest trzecim miastem w Polsce pod względem liczby ludności? Żyje tu około 700 tysięcy mieszkańców!

W Łodzi obowiązkowym punktem do zwiedzania był Księży Młyn- zespół fabryk włókienniczych, dawna stacja kolejowa (po torach mogliśmy nawet pospacerować i zrobić sobie kilka zdjęć! laughing tam od dawna nie jeżdżą już pociągi). Następnie przeszliśmy się ulicą Piotrkowską- najdłuższym pasażem handlowym w Europie. Zobaczyliśmy także: pomnik Misia Uszatka, Pasaż Róży, ponad 3 metrowe serce, które jest podziękowaniem za zaangażowanie mieszkańców Łodzi w akcje WOŚP. Na sam koniec przeszliśmy się po Manufakturze i zjedliśmy bardzo smaczny obiad.

W radosnych nastrojach udaliśmy się w podróż powrotną i nasza wycieczka dobiegła końca. Cieszymy się, że możemy przeżywać takie niesamowite, klasowe przygody!